Polityka prywatności
DS CONNECT NAVI oraz usługa STREFY NIEBEZPIECZNE
Niniejsza Polityka Prywatności ma na celu przekazanie Ci informacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych (które odnoszą się do wszystkich obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych i prywatności, obowiązujących w danym czasie w Polsce, w tym do ogólnego rozporządzenia o ochronie danych ((UE) 2016/679); ustawy o ochronie danych z 2018 r.; dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej 2002/58/WE (uaktualnionej dyrektywą 2009/136/WE) oraz przepisów o ochronie prywatności i łączności elektronicznej z 2003 r. (SI 2003 Nr 2426) z późniejszymi zmianami; wszelkich innych przepisów Unii Europejskiej dotyczących danych osobowych oraz wszystkich innych obowiązujących w danym czasie przepisów i wymogów regulacyjnych, które mają zastosowanie do strony, związanych z wykorzystaniem danych osobowych), na temat warunków przetwarzania Twoich danych osobowych przez spółkę PSA Automobiles SA, zwaną dalej „Producentem", której siedziba znajduje się pod adresem SA 2-10 Boulevard de l'Europe 78300, Poissy, Francja, w związku ze świadczeniem usługi Connect Navi.
1. Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych?
Cele, dla których gromadzimy informacje są następujące: | Podstawa prawna dla takich działań: |
Bieżące informacje o ruchu drogowym: Usługa pozwala na sprawdzenie aktualnego natężenia ruchu, pod warunkiem uzyskania odpowiednich informacji przez operatora Usługi. Monitoring natężenia ruchu na planowanej trasie jest dostępny wyłącznie wtedy, gdy nawigacja pokładowa Pojazdu jest w trybie „Śledzenie”. W trybie ręcznym lub półautomatycznym z uwzględnieniem bieżącego natężenia ruchu, trasy alternatywne mogą być proponowane użytkownikowi w przypadku zmian na zaplanowanej trasie. W trybie automatycznym trasa jest ponownie obliczana automatycznie w czasie rzeczywistym, jeśli ruch zmienia się na zaplanowanej trasie.
Prognozy meteorologiczne: Usługa ta pozwala śledzić na mapie pokładowego systemu nawigacji bieżące warunki meteorologiczne na trasie przejazdu oraz w miejscu docelowym, pod warunkiem uzyskania odpowiednich informacji przez operatora Usługi.
Parking: Dzięki tej usłudze na mapie pokładowego systemu nawigacji możesz śledzić miejsca postojowe, w tym miejsca dostępne na trasie przejazdu oraz w miejscu docelowym, pod warunkiem uzyskania odpowiednich informacji przez operatora Usługi. Dane dotyczące dostępności miejsc postojowych i należnych opłat są dostępne pod warunkiem ich uzyskania przez operatora Usługi.
Stacje paliw: Dzięki tej usłudze na mapie pokładowego systemu nawigacji wyświetlają się stacje paliw, w tym na trasie przejazdu oraz w miejscu docelowym, pod warunkiem uzyskania odpowiednich informacji przez operatora Usługi. Dane dotyczące zlokalizowania stacji benzynowych i cen benzyny są dostępne pod warunkiem ich uzyskania przez operatora Usługi.
Punkty specjalne: Usługa pozwala wyszukać na mapie pokładowego systemu nawigacji punkty specjalne, w tym znajdujące się na trasie przejazdu i w miejscu docelowym.
Wybór Dostępnego Miejsca Parkingowego, Stacji Paliw czy Punktów specjalnych odbywa się poprzez kliknięcie w odpowiednie miejsce na ekranie dotykowym. Jeżeli wybrany punkt usługowy udostępnia numer kontaktowy, Klient może również zainicjować rozmowę telefoniczną, pod warunkiem, że jego telefon ma uruchomiony Bluetooth oraz, że aktywna jest funkcja Zestawu Bezprzewodowego. Możliwe jest również dodanie do bazy danych kartograficznych zainstalowanej w Pojeździe własnych punktów specjalnych.
Powiadomienia o Strefach niebezpiecznych (w przypadku wykupienia subskrypcji): Usługa ostrzegająca o fotoradarach oraz miejscach zagrożeń wymagających zwiększonej uwagi i koncentracji kierowcy.
| Wykonaniem Usługi na podstawie umowy zawartej pomiędzy Nami a Panią/Panem, jeżeli wykupił Pani/Pan taką Usługę (art. 6 ust.1 lit. b RODO). |
Optymalizowanie i ulepszanie funkcji pojazdu na podstawie informacji zawierających dane osobowe: poprawianie bezpieczeństwa, opracowywanie koncepcji nowych pojazdów i funkcji, potwierdzanie jakości pojazdu, analizowanie trendów dotyczących samochodów. | Prawnie uzasadniony interes realizowany przez Spółkę (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ulepszaniu produktów i zapewnianiu produktów o lepszej jakości, posiadających rozszerzone funkcje i oferujących większe bezpieczeństwo. |
Zarządzanie relacją z klientem i optymalizowanie jej. | Prawnie uzasadniony interes realizowany przez Spółkę (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na dążeniu do zagwarantowania zadowolenia klientów i właściwych działań kontynuacyjnych. |
Przeprowadzanie analiz, badań lub zbieranie danych statystycznych w celu lepszej oceny jakości produktów, ulepszania ich i przewidywania potrzeb klientów. | Prawnie uzasadniony interes realizowany przez Spółkę (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na możliwości oceny jakości jej produktów i przewidywaniu potrzeb klientów, zapewnieniu ich zadowolenia i opracowywania nowych funkcji |
aby przesyłać Pani/Panu, informacje o naszych ofertach promocyjnych, o nowościach i wydarzeniach (newslettery i inne publikacje) oraz prowadzić inne formy marketingu bezpośredniego takie jak badania satysfakcji klienta, | Prawnie uzasadniony interes realizowany przez Spółkę (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jakim jest marketing bezpośredni produktów i usług. Na podstawie odrębnych przepisów prawa wybrane formy komunikacji marketingowej, takie jak: SMS, email czy kontakt telefoniczny mogą wymagać uzyskania od Pani/Pana dodatkowej zgody. |
Anonimizacja danych w celu udostępnienia metadanych partnerom biznesowym Spółki PSA Automobiles SA |
2. Kim są odbiorcy danych osobowych?
Przetwarzane przez Spółkę dane osobowe będą udostępniane ograniczonej liczbie odbiorców, którzy potrzebują tych informacji do wykonywania swoich obowiązków. W zależności od celów przetwarzania będą to następujące grupy odbiorców:
Nazwa odbiorcy |
Podmioty należące do tej samej grupy co Spółka, w tym spółka macierzysta PSA Automobiles SA zaangażowane przez Spółkę do świadczenia Usługi, w wyżej wymienionych celach |
Inne podmioty zaangażowane przez Spółkę do świadczenia Usługi |
3. Czy Usługa wymaga geolokalizacji pojazdu?
Tak. Usługa wymaga geolokalizacji pojazdu.
Istnieje jednak możliwość wyłączenia w dowolnym momencie i bez dodatkowych opłat opcji geolokalizacji samochodu. Aby to zrobić, należy postępować w następujący sposób: krótko (poniżej sekundy) nacisnąć równocześnie przycisk SOS oraz Assistance (z logo DS). Samochód prosi o potwierdzenie przejścia w tryb „bez geolokalizacji” poprzez wciśnięcie przycisku Assistance. Wiadomość głosowa potwierdza zmianę trybu. Geolokalizacja samochodu włącza się automatycznie po każdym uruchomieniu samochodu.
Ponosi Pani/Pan pełną odpowiedzialność za poinformowanie każdej osoby korzystającej z samochodu oraz znajdującej się w pojeździe na temat przetwarzania danych, w tym geolokalizacji.
4. Czy Pani/Pana dane osobowe są przekazywane poza granice UE?
Spółka może stanąć przed koniecznością przekazania Pani/Pana danych osobowych odbiorcom zlokalizowanym poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).Warunki takiego transferu danych są zabezpieczone zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych.
Aby otrzymać egzemplarz zastosowanego mechanizmu transferowego, należy wysłać stosowny email na adres: dane-osobowe@citroen.pl
5. Przez jaki okres czasu dane osobowe są przechowywane?
Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych zgromadzonych przez Spółkę uzależniony jest od celu, dla którego Pani/Pana dane są zbierane, zgodnie z poniższymi kryteriami:
- dane zgromadzone dla określonego celu przechowywane są tak długo, jak jest to konieczne ze względu na cel przetwarzania takich danych, zdefiniowany w punkcie 1 powyżej, tj. przez okres obowiązywania umowy zawartej z Panią/Panem, do czasu odwołania zgody lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przez okres utrzymywania z Panią/Panem relacji handlowych;
- Pani/Pana dane będą następnie archiwizowane przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących Spółce oraz w stosunku do Spółki, zgodnie z właściwymi przepisami prawa;
- następnie Pani/Pana dane osobowe będą podlegały anonimizacji lub usunięciu.
6. Jakie są Pani/Pana prawa i jak można z nich korzystać?
Z zastrzeżeniem warunków określonych w obowiązującym Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych, ma Pani/Pan prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także prawo do przenoszenia danych. Jeżeli przetwarzanie danych realizowane jest na podstawie Pani/Pana zgody, może Pani/Pan ją wycofać w dowolnym momencie poprzez wysłanie maila na adres e-mail: dane-osobowe@citroen.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W przypadku, gdy przetwarzanie Pani/ Pana danych osobowych odbywa się na podstawie tzw. prawnie uzasadnionego interesu (przypadki takie opisane zostały w punkcie 1 powyżej), ma Pani/Pan prawo do tego aby w dowolnym momencie - z przyczyn związanych ze swoją szczególną sytuacją - wnieść sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
W przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane dla celów marketingu bezpośredniego ma Pani/Pan prawo, aby w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych na potrzeby takiego marketingu.
Wszystkie te prawa mają zastosowanie w zakresie dopuszczonym przez Rozporządzenie o Ochronie Danych.
Może Pani/Pan realizować te prawa poprzez wysłanie wniosku z takim żądaniem na adres: Citroën Polska sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 206, 02-219 Warszawa lub drogą email: dane-osobowe@citroen.pl.
Może Pani/Pan również skorzystać ze swojego prawa do złożenia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.